A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez. Szerencsére nem gyakori, hogy valakinél hiány alakuljon ki belőle, de annál, aki fogyókúrázik, komolyan sportol vagy éppen húsmentes étrendet követ, nem kizárt a proteinhiány.


   
Ha a táplálékunkból nem jut elegendő fehérje a szervezetünkbe, a testünk elkezdi felhasználni a saját proteinraktárait

- vagyis elsősorban az izmokat.

Lássuk, milyen jelei lehetnek a proteinhiánynak!
 Az arc puffadtsága a szénhidrát-fehérje egyensúly felborulását jelzi.

Ödémás, duzzadt szemek és kezek: A fehérjehiány csökkentheti a vérben lévő plazmaprotein mennyiségét, ez pedig májproblémákkal és a vasraktárak kimerülésével jár együtt. A vashiány egyik következménye a vérszegénység, melynek az ödémásodás az egyik következménye.
A haj elvékonyodása: Természetesen, elsősorban a genetikának van nagy szerepe abban, hogy valakinek mennyire vastag vagy vékony szálú a haja, a hajhullás, a hajszálak elvékonyodása vagy éppen töredezetté válása a fehérjehiánynak is tünete lehet. Ha ugyanis nincs elég protein, a szervezetünk nem fogja az értékes erőforrásait a hajszálakra fecsérelni.
A haj mellett a köröm is jó indikátor: ha elvékonyodik, töredezetté válik, az szintén valamilyen hiánybetegséget jelez.

Ha nem eszik elég fehérjét, ingadozó lehet a hangulata

Hangulatingadozások és koncentrálási nehézségek: A fehérje szükséges ahhoz is, hogy a szervezet képes legyen a cukoregyensúlyt fenntartani. Ha ez ingadozik, akkor vele együtt ingadozó lesz a hangulatunk és a szellemi teljesítőképességünk is. A proteinhiány egyik tünete, hogy enerváltnak érezzük magunkat, nincs elég energiánk és nehezebben birkózunk meg a stresszel.

Száraz, pikkelyes bőr: A proteinhiány miatt a bőr kiszáradhat, pikkelyesen hámlóvá válhat, kiütések jelenhetnek meg rajta, és a napégésre is fogékonyabb lesz.

És mi a megoldás?

A WHO szerint a spirulina tápértéke nagyobb bármilyen ismert élelmiszer, vagy orvosi készítménynél. A spirulina képes visszaadni a sejtek energetikai memóriáját. A meggyógyult sejt elfelejti az elszenvedett betegséget. 1 gramm spirulina alga egyenértékű 1 kg zöldség tápértékével. Tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.

 

forrás:http://www.hazipatika.com/taplalkozas/specialis_etrendek/cikkek/ezek_a_feherjehiany_jelei/20141022104942