Paradicsom ital oliva díszítéssel

A mediterrán országokban hagyománya van az egészséges és zsírszegény táplálkozásnak. A mediterrán országokban élő emberek fittebbek és energikusabbak, mint mi, ami nem is csoda, hiszen odafigyelnek a táplálkozásukra! Ha visszaemlékszünk egy-egy kellemes Görögországi, vagy Horvátországi nyaralásra akkor máris felidézhetjük, milyen helyi finomságokat kóstoltunk meg.

 

A mediterrán konyha finom fogásait itthon is elkészíthetjük! Az ételekhez szükséges hozzávalók nálunk is egyszerűen beszerezhetőek és számtalan receptet is találhatunk az interneten!

Miért érdemes a mediterrán ételek fogyasztása mellett dönteni?

Mert finomak, egészségesek és kalóriaszegények! Sok zöldség és sovány hús felhasználásával készülnek. A paradicsom, a paprika, a padlizsán, az olajbogyó mind fontos részeit képezik a mediterrán salátáknak, zöldség krémeknek. Ezek az alapanyagok finomak és vitamindúsak. Mindegyik segíti az anyagcsere működését, ezért még a fogyókúrázók számára is megfelelő ételek.

A húsok közül leginkább a halakat részesítik előnyben, amely omega-3 zsírtartalma miatt nagyon jót tesz a szervezetnek! Az omega-3 segít a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésében, valamint a koleszterin szinten tartásában is. A halfélék alacsony kalóriatartalmúak, ezért nyugodtan fogyaszthatóak, hiszen nem hizlalnak. Ráadásul sok ínycsiklandó ételt lehet készíteni belőlük!

A mediterrán konyhában a sajtokkal, túrókkal is találkozhatunk. Ezek már kevésbé kalóriaszegények. Ezek mindamellett, hogy finomak nagyon jó kalcium források is! A salátákra, krémlevesekre, húsok mellé, vagy csak egyszerűen sajttálként is fogyaszthatóak ezek a tápláló finomságok!

A legismertebb alapanyag viszont az olívaolaj, hiszen gyakorlatilag mindenhez ezt használják. Az olívaolaj nem csak jó ízt ad a salátáinknak és más ételeknek, hanem rengeteg egészségmegőrző hatása is van. Mint az olajbogyó is, védi a szívet és az érrendszert, illetve jó hatással van az emésztésre is.